onsdag 6. juli 2011

Det går jo fremover

Endelig har snuppa vår passert den magiske grensa på 3kg og terminen er overstått. Skal på ny helsekontroll med henne i morgen, og det skal bli spennende å se hvor mye vekten har økt siden forrige uke. Er kjempe gøy å se utviklingen hennes fra uke til uke. Hun begynner å bli mer bevist på verden rundt seg, og man kan ane et forsøk på å være sosial. Hun viser så smått tegn til å smile når man snakker med henne., og hun bruker mer tid på å prøve å få kontakt med oss. En ny lyd har også dukket opp, og det er en klar beskjed om at hun vil ha oppmerksomhet.

Ble ferdig med de fine pulsvarmerene jeg holdt på med i FORRIGE INNLEGG, og har nå startet på en liten lue.

Luen blir strikket i garn fra PICKLES, som heter Baby Merino. Dette er ett av de mykeste garnene jeg har tatt i på lenge, og fargene er nydelige. Luen strikkes i fargen Bringebær og Vinternatt, og jeg kjøpte også fargen Røsslyng med det samme.

 Måtte benytte sjansen når jeg først skulle betale porto, så det ble noen nøster til av garnet PICKLES-EXTRA-FINE-MERINO


Jeg skrev vel og at jeg hadde ett par baby-tepper som trengte å fotograferes, men jeg endrer antallet til bare ett. Det ene ble tovet i vask, selv om det ikke egentlig skulle være mulig. Absolutt ikke pent lengre, og ganske ubrukelig som teppe. Fin overmadrass til vogna. hehe.
Dette teppet ble laget av garnet Baby Merino av GjestalAS, kjøpt meget billig på Nille (mener å huske at det er 19.90pr nøste). Kjempe mykt, deilig og varmt garn, og meget greit å strikke av. Eneste jeg ikke liker med garnet er at det loer kraftig etter et par vask i maskina (dette er et superwash-garn, så jeg forventer at det skal tåle ullvask på 40grader). Men helt greit til tepper, luer, sokker, gjerne plagg som fort blir for små eller ikke gjennomgår alt for mange vask. Det er jo tross alt et veldig billig garn!


Vi trenger fortsatt hjem til den søte pusen Lady, som bor hos oss foreløpig. Hun har blitt en skikkelig kosepus, og vil gjerne ha full oppmerksomhet hele dagen. Hun vil nok bli en fantastisk følgesvenn for en dedikert katteelsker

Vår nye lavkarbo-livsstil begynner å ta form, selv om det ikke er perfekt enda. Sliter litt med at skapene er fulle av ris, pasta og pose-mat, og siden vi ikke har råd til å bare kaste ut alt så må vi ha en liten mellomting en stund fremover. Gleder meg uansett til mat-beholdninga har kommet til et respektabelt sunt nivå, sånn at vi begynner å se en gradvis vektnedgang. Har funnet masse spennende oppskrifter og tips på DENNE nettsiden. Anbefaler alle som er interessert i lavkarbo om å sjekke ut denne siden.

Har for tiden engasjert meg voldsomt i diskusjonen ang fedrekvoten i permisjonstiden. Men det blir såppas lang avhandling, at det får bli ett eget innlegg.

2 kommentarer:

  1. Fant deg på strikkeblogger i dag å la meg til som følger jeg.
    Ser at vi har en del til felles når jeg leser det du skriver :)
    Har ei prematur datter som blir 9 i år.
    Lever lavkarbolivet jeg også, ketogent her da:)
    Så har jeg en guttepus her som jeg fant ute sist sommer som egentlig skulle hatt et nytt hjem, men han bor her nå;)Hehe

    Gleder meg til å følge deg videre, hilsen Lene

    SvarSlett
  2. åååå så koselig!!! Vi har jo masse felles jo :)

    SvarSlett