søndag 12. mai 2013

Liksom vår nå...

Her skal det liksom være vår nå, men frem til de siste dagene så har jeg ikke sett stort til det...

Men det er fint å se at Moder Jord endelig begynner å ta hintet etter endeløse bønner om varmere tider., og begynner så smått og se tegn på at vi går mot sommer. Krokusen, hestehov og til og med noen hvitveis har tatt turen opp av det kalde mørket.

Likevel har det vært ganske kaldt., og det sendte meg rett inn i en lue-modus.






Jeg falt veldig for Marte Helgetun sine luer. Spennende avveksling i måten å strikke luer på, da disse strikkes på tvers. Mønster finnes i boka I All Enkelhet, og har mange fine oppskrifter.
Jeg har brukt dobbel Drops Baby Merino, og lagde de bittelitt høyere enn oppskriften tilsier da jeg synes dem ble litt knapp.




Måtte også lage en gutteversjon uten flette, og uten sløyfe i sammenknytingen i toppen. Og en i voksen-størrelse. Fantastisk deilig passform, selv til voksne, men jeg trur nok jeg ville valgt en mer nøytral farge enn denne   ;)





2 kommentarer:

  1. Kjempefine luer i nydelige farger! Må nok skaffe meg den boka etterhvert.

    Ha en strålende dag! Her er det regn og gråvær.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, Ingunn :D Ja, den boka har jeg brukt masse. Har også strikket bamsekjolen i den boken, men den ligger hjemme hos min kjære mor for hun skulle hjelpe meg med montering <3

    Kose deg masse i gråværet, solen kommer nok frem snart! :D

    <3 klem <3

    SvarSlett