søndag 5. januar 2014

Uplanlagt pause

Nå har jeg hatt en relativt lang uplanlagt pause fra bloggverden. Det ble litt ork og styr, men NÅ føler jeg at jeg kan komme litt igang igjen.

Siden jeg ikke har blogget siden i sommer., så er det jo selvfølgelig mye som har skjedd, og mye som er strikket., men dette får bli udokumentert    :P

Denne julen var planen å strikke alle julegaver. Budsjettet var labert, og kreativiteten stor!  I tillegg skulle jeg være med på et litt større julemarked først i desember. Siden markedet kom først, strikka jeg hovedsakelig til den anledning. Jeg tenkte som så at "alle" trenger klær til barn i barnehage, og hadde full fokus på gode, tettsittende luer og myke halser.



Alle disse er strikket i Drops Baby Merino, med dobbel tråd. Det gjør dem tykke, tette og kløfrie for omtrent alle. Halsene er strikket etter eget hode, og er veldig basic. Flotte restegarnsprosjekt  ;)


Så fikk jeg meg ny jobb., juhu og vell og bra det selvfølgelig., men etter å ha gått arbeidsledig i over et halvt år, var det ikke helt i planene å plutselig ikke ha like mye tilgjengelig tid til strikking. Derfor ble det mange færre produkt til markedet enn jeg egentlig hadde tenkt. (Nå gjorde ikke det noe, for messa var usannsynlig dårlig og det var så vidt vi over 50 utstillere fikk dekka stand-avgifta..). Likevel, all min tid hadde gått til å strikke barnehageklær, og det var det jeg solgte minst av, og jeg hadde dermed ingen julegaver....

En god uke før julaften innså jeg hvor ille dette egentlig var, og jeg tok en liten "juks". Det ble da hjemmelaget konfekt på ALLE slekt og venner over konfirmasjonsalder, og ungene fikk ullklær.

Hørte ingen klager, tvert imot, men det føltes litt "billig" ut... Og jeg håper jeg klarer å planlegge litt bedre nå som jeg får en ny sjanse i 2014.



Selv om det ikke har vært stort med innlgg fra meg siste 6mnd, så har det likevel vært folk inne og titta på bloggen min i løpet av den tiden. Det synes jeg er utrolig hyggelig!!!   Håper jeg kan bedre leseropplevelsen litt etterhvert. Jeg har store planer for det nye året, julegaver for 2014 skal strikkes, jeg har skal være med på en eller to litt mindre lokale julemesser, og håper jeg får laget meg opp ett lager med litt andre ting enn bare barneklær.

Jeg tar gjerne imot tips om hva som pleier å selge godt på julemarkeder der dere bor  :)

Ønsker dere alle et fantastisk år 2014, og håper dere fortsatt ønsker å følge meg inn i nye og spennende tider!




2 kommentarer:

  1. Vi kan ikke være like aktive på sosiale medier hele tida. Et visst overskudd kreves, og det må absolutt være lystbetont.
    Hva som selger på julemesse? Det er ikke lett å forutse, men selbuvotter, russesokker og luer pleier å gå unna. Strikk i sikre farger som svart, grått, offwhite etc. Kjedelig, men det er det som selger er min erfaring.

    Lykke til!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren, Ingunn!

    Den lille erfaringen jeg fikk på denne messa, var og at folk ville helst ha det nøytralt og "kjedelig", selv på barnetøy, og det overrasket meg litt.

    Tusen takk for fine tips :)

    -klem- <3

    SvarSlett