søndag 19. august 2012

En til

Jeg ble jo faktisk ferdig med en kjole til  :D

Og jeg er veldig fonøyd!





Kjolen er strikket i SilkeUll fra Nøstebarn, og mønsteret er fra boka Strikk til nøstebarn, side 48, Kvardagskjole. Det skal egentlig være heklet kant rundt hals og ermer., men jeg følte ikke jeg helt fikk det til., og den ble egentlig like fin uten  :)

Det skal komme knapper i halsen, men jeg synes halsåpningen ble litt liten, så jeg må prøve den på ungen for å se om knapper faktisk er nødvendig.

Kjekk sak som blir god når det blir litt kjøligere ute.

Nå er produksjonen startet på julegavene for i år., og foreløpig har jeg et par lommetøfler på pinnene. Tydeligvis har jeg brukt helt feil garn, for de blir alt for små, og de er ikke tøyelige nok. Men jeg satser på å få de ferdig uansett., også får jeg heller selge de hvis jeg ikke finner noen mottaker de kan passe til  :)

Prøver også å få til et par tovete tøfler., men det kan se ut som jeg totalt har misforstått oppskriften, for de ser absolutt ikke ut sånn som de burde gjort. Tenker jeg søker råd hos O'hellige mamman min, sånn at hun kan se hvor jeg gikk fryktelig galt    :P

4 kommentarer:

  1. Flott kjole!!! Likte godt når den fikk både to farger og mønster:)

    SvarSlett
  2. Lekre kjoler du har strikka! Du er ikke den første som har strikka to votter til samme hånd. "Det skjer i de beste familier", er det ikke det vi pleier å si? Fort gjort i alle fall, og du fant ei god løsning på problemet.

    Ha ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det :D

    Det kjekke med slike bommerter er at man har ferdige produkter til man senere kan trenge noe litt kjapt ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin kjole. Ønskjer deg ei fin helg.

    SvarSlett