lørdag 11. august 2012

Jeg kan, jeg kan..

Jeg kan visst strikke kjoler!  Hadde jeg aldri trudd  ;)

Nå som Snuppa er begynt i bhg, så fant jeg ut at det hadde vært veldig kjekt med en tunika/kjole i ull til kalde dager på høsten. Jeg bladde meg litt rundt i Nøstebarnboka "Strikk til nøstebarn" og fant deres Selekjole (side 40 i boka, eller KJØPES HER). Jeg tenkte for meg selv at denne må vel være såppas enkel, at selv jeg kan klare det  ;)  Og joda, den var det  :D





Kjolen ble strikket i Drops Baby Merino, et garn jeg virkelig har falt for. Det har en tendens til å dele seg litt, men det er det absolutt eneste jeg har å utsette på garnet. Det er deilig, mykt og behagelig.

Jeg ble faktisk meget fornøyd med meg selv  ;)

Rett før kjolen ble strikket, så hadde jeg ei Snuppe som frøs litt på hendene, men hu nekta å ha votter på siden de var bare i veien. Jeg fant ut at det ville gå kjapt å strikke et par pulsvarmere til ei sånn lita frøken, og satte i gang med det.




Disse med hull til tommel, og med bånd rundt håndleddet for å minske sjansen for at hu klarer å dra de av seg. Nå skal det sies at det klarte hu likevel, men det tok iallefall lengre tid  ;) De satt kjempe fint på hånda., og hu synes det var helt greit å gå med de, og det hindra ikke leken hennes. De er strikket i Drops Baby Merino. Strikket de rett etter vottene i forrige innlegg, så da brukte jeg garnet jeg allerede hadde i sofaen, så slapp jeg å reise meg. Ikke at det var no dårlig valg altså  ;)

Siden det gikk så fantastisk fint med den første kjolen, så startet jeg like godt på en til jeg... Skal bli spennende å se hvordan den ender opp.  :)

6 kommentarer:

  1. Nydelig kjole til en liten frøken. Og flotte pulsvanter. Lykke til med sjalet jeg så litt lenger nede på bloggen din!

    SvarSlett
  2. Takk for det, Liv :) Trur jeg trenger all lykke jeg kan få på det sjalet :P ;)

    SvarSlett
  3. Den kjolen er super!! Kan brukes lenge siden den blir tunika etterhvert!! Klart du kan:) Kommer nok snart en til hoppende av pinnene!

    SvarSlett
  4. Ja, Tantemaraj, kjekt med ting som varer leeeenge :D Føler at jobben man gjør er litt mer verdifull da ;)

    SvarSlett
  5. For en nydelig kjole!! Nå fikk jeg lyst til å prøve meg på den jeg også :-) Takk for god inspirasjon! :-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for det, Anne-Lise! :) Glad jeg kan være til inspirasjon! Jeg trøbla litt med halsfelling, da det var første gang jeg gjorde det, men ellers var kjolen kjempe enkel. OG jeg lærte meg halsfelling til senere :D

    SvarSlett