torsdag 19. april 2012

Påsken er over

Da er påsken over for denne gang., og det er på tide å legge ut bilder av påskens sysler. Nå har det ikke blitt like mye som jeg hadde håpet på, men Snuppa fikk Trøndervirus denne gang og., så jeg måtte ta meg av sykt barn istede for å strikke. Litt ble det jo likevel da  ;)

Bildene ble tatt litt sent på ettermiddagen denne gang., solen var allerede lav og det gav litt små-irriterende skygger....



Disse ble strikket i Pickles Merino Extra Fine, med samme basisen som vottene i FORRIGE INNLEGG, og dette er da votte-par nr2!  Måtte jo ha med litt mønster denne gang, siden jeg tross alt er på mønster-trening. Merket at jeg, som mange andre, strikker mønster litt stramt., og vottene ble bittelitt smalere enn de med bare striper. Disse passer nok best til en liten damehånd.



Disse pulsvarmerene er strikket i MiniDuett, og mottaker ville de skulle matche sjal nr2 i DETTE INNLEGGET. De er strikket etter samme ide som alle andre pulsvarmere jeg har laget., men jeg har her prøvd å gjøre de litt mer mine. Etter hvert kommer jeg nok til å finpusse litt på oppskriften, også legger jeg nok oppskriften ut her på bloggen.

Snille mamma'n min gav meg ett par kilo PureMilk fra Viking da vi var der i påsken. PureMilk er garn fra melkefiber og det har en helt egen spesielle følelse. Dette gav meg en stor trang til å strikke litt sjal igjen, siden dette er verdens deiligste garn å ha i halsen. Spesielt for dem som synes ull lett klør, men som gjerne vil ha varmen fra ull. Jeg merker at det ikke puster like godt som ull., men det er et veldig godt alternativ.





Første sjalet er ferdig. Helt vanlig rillestrikket trekant-sjal med volang-kant, i fargene brun-melert og hvit. Jeg har foreløpig ingen spesiell person i tankene til dette sjalet., så det havner nok i gave-esken.

Blir nok flere slike sjal, og jeg har et blått et på pinnene nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar